ТЕХНОЛОГІЇ

Камерафони – смартфони з потужною камерою. Однак для того, щоб конкурувати на сучасному ринку, треба пропонувати продукцiю, яка за своїми характеристиками переважає прилади iнших фiрм.
Історія із залученням величезних інвестицій для Харківського авіазаводу від американської компанії отримала несподіване продовження.

Українець сконструював машину-амфібію, що їде по болоті, по горах, ще й по воді пливе, наче катер

19.06.2017 12:31
Українець сконструював машину-амфібію, що їде по болоті, по горах, ще й по воді пливе, наче катер

Металева, зелена, на великих колесах, трохи схожа на військовий автомобіль, трохи на човен, спереду -- рятувальне коло, позаду --рятувальні жилети, а за кермом приємний усміхнений чоловік у капітанському білому кашкеті. Коли оце чудо техніки їде, всі озираються. Навіть поліцейські зупиняють водія "зеленого дива", та не за порушення правил, а щоби запитати, як отаке зробити можна, пише Експрес.
 
Щоб побачити Романову амфібію, їду в село Угринів, що біля Івано-Франківська. Від центру прямую на околицю, де є ставки господаря. "Зелененьку" видно здалека. Її, мов горобці просо, обліпили дітлахи різного віку. "Дя-я-я-ядьку-у-у-у, по-ка-тай-те!", - канючать. "І як їм відмовиш, ну сідайте вже,
гороб’ята, - каже пан Роман, запрошуючи мене разом із дітьми в кабіну, чи то пак - на борт свого "агрегата". Декілька метрів їдемо по землі, наближаємося до ставка, й чоловік швидко перемикає машину з мотора на спеціальний гвинт. Пливемо!

"Я з дитинства люблю машини, і за фахом - інженер-механік, але взятися за конструювання та перероблення різних механізмів мене змусило фермерство, - розповідає конструктор-самоук, пильно
стежачи за водою та гвинтом амфібії. - У мене не було багато землі, й купувати дорогу техніку я не міг. Тому брав майже брухт, розбирав на запчастини. Із трьох машин збирав одну. Словом щось доклепав, що підпаяв - і є транспорт. Так переробив трактор, вантажівку й навіть фінські комбайни". Згодом Роман Слободян почав і на ставках господарювати. "А там вже інша специфіка роботи: треба водойми чистити, харч рибі вивозити, і я подумав, що було би добре зробити таку машину, яка б і по суші їздила, і по воді плавала, -- веде далі меткий чоловік. - Щоби я не їхав до ставка однією машиною, а там на човен чи катер пересідав.

Машину з різних запчастин Роман Слободян збирав рік. У гараж разом із товаришем приходили о дев’ятій ранку, а закінчували роботу опівночі. Спеціальних креслень не мали, кінцевий варіант
чоловік намалював, як зумів. Проте результат копіткої праці перевершив усі сподівання: саморобний транспорт не лише їздить 100 кілометрів за годину, а й добре тримається на воді. Там плаває 20 кілометрів за годину. Для машини господар використав різні запчастини. "Основа від старої військової машини, двигун -- тракторний, на дизпальному. На сто кілометрів 15 літрів треба, - з усмішкою розповідає чоловік про свій "агрегат". - А загалом у бак можна залити 120 літрів пального. Є в машині й запчастини від "Жигулів", УАЗів. Словом, брав усе, що було під руками".

Своє творіння Роман Слободян зареєстрував. Зробити це було нескладно. Два місяці випробувань - і чоловік отримав дозвіл на експлуатацію машини та власний номерний знак. Записали, що це - всюдихід. На запчастини чоловік витратив приблизно 120 тисяч гривень. За такі гроші всюдихода, звісно, купити не можна. До речі, за допомогою Романової конструкції можна не лише перевозити вантажі, возити по землі й по воді відпочивальників, стежити за їхньою безпекою, але й косити водорості на ставках та виїжджати бездоріжжям у гори.

Сабіна РУЖИЦЬКА, Угринів

Фото Коломия ВЕБ Портал
 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

o

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter