ТЕХНОЛОГІЇ

Раніше здавалося, що таке можуть собі дозволити тільки власники розкішних багатомільйонних вілл. Сьогодні ж усе набагато доступніше.
Вірус "Bad rabbit", що цього тижня атакував сайти Міністерства інфраструктури, київського метрополітену та аеропорту Одеси, заблокувавши їхню роботу, також використовував при підборі па

Брати Дубневичі вкотре збільшили свої статки завдяки "Укрзалізниці"

08.11.2017 10:02
Брати Дубневичі знову збільшать свої статки завдяки тендерам "Укрзалізниці". Адже конкурс на поставку елементів рейкових скріплень виграла компанія "ВМ Трейдинг", яку пов'язують з народними депутатами братами Дубневичами.
 
Згідно з оприлюдненими даними, "ВМ Трейдинг" за результатами тендеру укладе з "Укрзалізницею" контракт на поставку скріплень на 110 мільйонів гривень.
 
Докладніше про результати тендеру говоримо з Віталієм Руденком, директом компаній АТ "Механіка".
 
- Як проходив тендер?
 
- "Укрзалізниця" розбила замовлення на 32 окремі закупівлі - 31 малий тендер і 1 великий. Так пішла на хитрощі й додала клопоту потенційним скаржникам. Адже, щоб подати скаргу до АМКУ на проведення тендеру, потрібно за кожну закупівлю заплатити 5 тисяч гривень. Тобто якби ми захотіли подати скарги на 32 тендери, то це коштувало б нам 160 тисяч гривень.
 
На тендер, крім "Механіки", подавалися ТОВ "ВМ Трейдинг" та ТОВ "Авант-Гарде", котрі пропонували скріплення підприємства КРТ, яке належить братам Дубневичам. Ми пропонували свою продукцію на 17 відсотків дешевше за очікувану ціну і, якби перемогли, "Укрзалізниця" могла б зекономити майже 20 мільйонів гривень.
 
- А чому АТ "Механіка" програла?
 
- Як і в попередні рази, нашу пропозицію було відкинуто з надуманих причин. Нам знову закинули, що немає частини документів, котрі скасував суд за позовними заявами КРТ проти нас. Хоча тендерна документація фірми-переможця мала істотні недоліки, які могли б стати підставою для усунення від участі в торгах...
 
- То скільки ж "Укрзалізниця" переплатила за скріплення Дубневичам?
 
- Рахуємо: було 32 тендери, з них 31 малий, з допорогою вартістю 3,55 мільйона гривень. На кожному з них переплачено близько 600 тисяч гривень. Загалом це майже 19 мільйонів гривень. А ще був один великий тендер. Там переплата буде становити не менш як 21 мільйон гривень. Тож загалом сума переплати становить близько 40 мільйонів гривень.
 
- Результати тендеру будете оскаржувати?
 
- Авжеж. Ми тепер над цим працюємо. Але будемо оскаржувати лише два - великий й один допороговий, адже документація й продукція в усіх тендерах однакова. Цього вистачить, щоб довести в суді, що розкрадаються гроші "Укрзалізниці". Якщо, звісно, хтось у суді захоче це побачити.
 
- КРТ постійно закидає, що скріплення "Механіки" неякісне?
 
- Проведено експертизу, котра засвідчила, що у скріпленнях КРТ сила притискання до рейки 23 кілоньютони (кН), тоді як у нас – 25 кН. Крім того, після неодноразового замикання-розмикання скріплення роз’їжджаються і виходять з ладу. І тоді, коли проходить поїзд, скріплення вилітає. Якщо вилетіло скріплення, залізничні рейки розходяться. Це призводить до аварії поїзда. Як мені відомо, тривають повторні судові експертизи якості скріплень. Попередня експертиза засвідчила, що скріплення Дубневичів гірші, а тепер перевіряють, чи їхні  кріплення відповідають документації.
 
- А чи були в Україні випадки, коли поїзд сходив з колії через неякісні скріплення?
 
- Усі аварії за останні десять років в Україні пов'язані з неякісним утриманням колії, зокрема, можливо, з причин неякісного скріплення. Але довести це дуже важко. Адже помічник голови комітету Верховної Ради з питань транспорту Ярослава Дубневича - Василь Яковлєв - ривалий час обіймав посаду головного інженера "Укрзалізниці". Щоправда, недавно він звільнився й призначив на цю посаду свого протеже Володимира Чемеринського, а сам пішов працювати заступником керівника департаменту колії в "Укрзалізниці". У керівництві залізниці й далі залишаються люди Дубневичів, і доки їх не звільнять, довести, що причина аварій - неякісні скріплення, буде неможливо.
 
Скажу більше, я знайшов деякі акти "Укрзалізниці", які підписував Василь Яковлєв. Так от, у них зазначено, що кріплення КРТ не мають достатньої сили притиснення, внаслідок чого завчасу виходять з ладу, а це загрожує безпеці руху. А в тендерній документації на закупівлю останнім часом послаблено вимоги до рейкових скріплень, зокрема, нормативне притиснення клем зменшено з 25 до 20 кілоньютонів. Звісно! Адже КРТ спроможне виробляти скріплення із силою притиснення 23 кН.
 
Богдан КУФРИК, газета Експрес

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

N

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter