Експрес онлайн

Пошук

ТЕХНОЛОГІЇ

Хоча молодь дедалі більше обирає Instagram, загалом йому все ще далеко до Facebook, пише
Команда американських дослідників навчила штучний інтелект розпізнавати фото, які були модифіковані в графічних редакторах.

Збиткова арифметика "Укрзалізниці". На пасажирських перевезеннях втрачають мільярди гривень

20.03.2018 15:14
3,5 мільярда! Такі збитки "Укрзалізниці" на пасажирських перевезеннях за минулий рік. Найзбитковіші поїзди — Маріуполь — Львів (-159,9 мільйона гривень), Ізмаїл — Одеса (-97,4 мільйона), Київ — Рахів (-90,4 мільйона), Київ — Лисичанськ (-80,7 мільйона) та Чернівці — Львів (-27,3 мільйона), пише газета "Експрес".
 
А найрентабельніший поїзд Київ — Москва із 154 мільйонами гривень прибутку, а також — Одеса — Москва (98 мільйонів гривень) та Київ — Санкт-Петербург (20 мільйонів).
 
Також вийшли у плюс деякі внутрішні, наприклад, Київ — Одеса (47 мільйонів гривень прибутку) та Київ — Львів (29,7 мільйона). 
 
— Чому одні поїзди дають величезні прибутки, а інші — чималі збитки? — розпитуємо Олександра Бондаренка, координатора проекту "Поїздка".
 
— Найбільшу роль тут відіграє тариф. Вартість квитка у плацкартний вагон поїзда Київ — Москва коштує 2141 гривню, у купейний — 3681 гривню, а в поїзд Маріуполь — Львів — у десять разів менше (184 та 308 гривень відповідно). І це попри те, що відстань маршруту першого — 855 км, другого — 1589 км. Тарифи на міжнародні перевезення принаймні в десять разів вищі, аніж тарифи на внутрішні.
 
Ну й заселеність поїздів, що курсують в російському напрямку, висока. Провідники кажуть, що поїзд Київ — Москва іде заповненим туди і назад. Цей потяг минулого року перевіз 232 тисячі пасажирів, а Львів — Москва — 350 тисяч осіб. Ними переважно користуються українські заробітчани. Один рейс Київ — Москва приносить "Укрзалізниці" щонайменше 211 тисяч гривень прибутку. А напрямок Маріуполь — Львів не такий популярний.
 
— Чому пасажирські перевезення аж настільки збиткові? 3,5 мільярда гривень за рік — це немалі гроші!
 
О. Бондаренко: — Майже в усьому світі пасажирські перевезення дотаційні. Скажімо, Німеччина витрачає приблизно 70 мільярдів євро з бюджету щорічно на компенсацію таких перевезень. У нас, за словами чиновників, пасажирські перевезення дотаційні на 70%. "Укрзалізниця" покриває ці збитки за рахунок вантажних перевезень.
 
Але є декілька нюансів. По-перше, витрати на пасажирські перевезення "Укрзалізниця" рахує на власний розсуд. 
 
По-друге, відповідно до статуту компанії, перевезення пасажирів — це соціальне зобов'язання "Укрзалізниці". Але на сьогодні нез'ясоване питання, хто замовник цих перевезень. В усій Європі замовник — держава. У нас також мало би бути державне замовлення. Кабмін мав би дати "Укрзалізниці" завдання — перерахувати всі напрямки, якими треба возити пасажирів, вказати обсяги перевезень. Але Володимир Омелян, міністр інфраструктури, каже, що в "Укрзалізниці" ніхто попит не вивчає. Через непродуманість такої політики й маємо ситуацію, що багато поїздів  збиткові.
 
— Цього року державний монополіст планує підвищити ціни на залізничні квитки на 20%. Із 1 квітня вартість проїзду має зрости на 10%, з жовтня — ще на 10%. А чи можна сподіватися на покращення якості перевезень?
 
О. Бондаренко: — Ні. Сьогодні безпека перевезення пасажирів у катастрофічному стані, зокрема, електробезпека. У кожному вагоні є апаратура, що показує, є коротке замикання чи нема, втікає на корпус струм чи ні. Раніше категорично було заборонено виїжджати в рейс, якщо вона відімкнена. Тепер це загальна практика. Електрика коротить, через це відбуваються пожежі...
 
Від чого залежить прибутковість поїзда та скільки коштує один рейс? Про це — у новому номері газети "Експрес"
 
Головні новини за добу — в нашій щоденній розсилці y Telegram
 
Леся ЯСИНЧУК 
 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

Y

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter