ТЕХНОЛОГІЇ

Раніше здавалося, що таке можуть собі дозволити тільки власники розкішних багатомільйонних вілл. Сьогодні ж усе набагато доступніше.
Вірус "Bad rabbit", що цього тижня атакував сайти Міністерства інфраструктури, київського метрополітену та аеропорту Одеси, заблокувавши їхню роботу, також використовував при підборі па

Україна заповнена старезним автомотлохом

21.10.2017 16:58
Україна заповнена старезним автомотлохом

Власники авто на іноземних номерах все частіше з'являються в аварійних зведеннях. Кожне третє ДТП зараз відбувається за участю машини з іноземною пропискою. Те, що ці авто не зареєстровані в Україні, заважає правоохоронцям встановити, кому вони належать.

За даними Державної фіскальної служби, з 1 січня 2015 року по 30 червня 2017-го в режимі "транзит" до України ввезли 313,3 тис. авто з іноземною реєстрацією, з яких майже 112 тис. – 2017 року. Тимчасово ввезених автомобілів з іноземною реєстрацією для особистого користування за цей самий період зафіксували 1,4 млн, з них майже 381 тис. – 2017 року. Зараз в Україні 27,6 тис. автомобілів, ввезених у режимі "транзиту", та 24,6 тис. авто, тимчасово ввезених громадянами для особистого користування, терміни ввезення яких закінчилися. Та неофіційні дані кажуть, що таких авто в сотні разів більше.

"Ситуацію з авто на іноземній реєстрації не вирішити за один день. Причина - законопроекти, які приймали в Україні, починаючи з 1990-х і які суперечать один одному. Варто полегшити людям реєстрацію цих авто, скасувавши держмито, акцизний збір та ПДВ", - розповів gazeta.ua правозахисник Володимир Караваєв.

Члени об'єднання "АвтоЄвроСила" кажуть, що готові платити податки за ці автомобілі, але якщо вони будуть у розумних межах.

"Я вважаю, що ці податки треба взагалі скасувати. А разом з ними мито і акциз. Не можна вимагати від людей платити за розмитнення суму, рівну вартості авто. В Україні один з найстаріших автопарків з усіх європейських країн. Якщо ми рухаємося у Євросоюз, то дайте нам можливість купувати авто так само, як у Європі. Українець, який купує авто за кордоном, як тільки заїжджає на територію України, їде на заправку і купує пальне. Уже з цієї миті держава отримує прибуток від цього авто. Ти купив авто, поставив його тут на тимчасову реєстрацію, їздиш, заправляєш, з цього держава отримує податок - усі задоволені. За таких умов наші громадяни зможуть їздити на безпечних авто, а не на "совкових" розвалюхах, у яких навіть немає подушок безпеки", - каже Володимир Караваєв.

Існує норма закону, згідно з якою після закінчення 10 днів перебування на території України машину потрібно поставити на тимчасову реєстрацію, отримавши українські номерні знаки, каже експерт.

"Виходить, що поліція може відправити будь-яке авто з номерними знаками LT або PL на штрафмайданчик, якщо воно перебуває на території України більше 10 днів. Але цього ніхто не робить, відволікаючи увагу примарними законопроектами. Та є інша сторона медалі. Згідно із законом, ми не можемо ставити на українську реєстрацію машини, випущені раніше 2010 року. Це абсолютно нелогічно для наших громадян, адже саме за такими авто вони і "полюють". У Європі від них позбавляються, а для наших громадян такі автомобілі - за щастя", - говорить Володимир Караваєв.

Україні потрібно брати приклад з європейських країн, які були в аналогічних ситуаціях, вважає експерт.

"Те, що зараз відбувається в Україні - подібне до ситуації в Польщі початку 1990-х. У цей період там була колосальна кількість авто, виготовлених на території СРСР. ВАЗи, "Запорожці", "Волги", "Москвичі" становили 30 відсотків польського автопарку. Усі ці "Волги" і "Жигулі", які не мають подушок безпеки, дуже небезпечні. У випадку ДТП вижити в них - нереально. Щоб позбутися цього совкового брухту, у Польщі створили спеціальну програму. У її межах громадяни Польщі могли відмовитися від цих авто і купити авто, до прикладу, в Німеччині. Вони створили нульову ставку на купівлю і дотаційну програму. Так допомогли людям купувати авто, які приганяли з-за кордону", - розповідає експерт.

З моменту прийняття закону про тимчасовий ввіз іноземних авто на території України автовласники намагаються різними способами обійти цю норму і завозити придбані за кордоном авто без розмитнення. З роками виробили дві найпоширеніші схеми. Перша полягає в тому, що іноземець завозить автомобіль в Україну. Тоді пише довіреність про передачу права користування українцеві. Таким чином українець спокійно рік їздить на цьому авто в Україні, а тоді знову знаходить іноземця, який здійснить для нього "перезаїзд" машини. Друга схема – транзит. Популярна на заході нашої держави через близькість до кордону. Автомобіль на територію нашої країни завозить українець. При цьому кожні 5 або 10 днів він повинен перетинати кордон знову.

 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

o

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter