Камерафони – смартфони з потужною камерою. Однак для того, щоб конкурувати на сучасному ринку, треба пропонувати продукцiю, яка за своїми характеристиками переважає прилади iнших фiрм.
Історія із залученням величезних інвестицій для Харківського авіазаводу від американської компанії отримала несподіване продовження.

Вчені США виявили найвіддаленішу чорну діру

07.12.2017 14:24
Вчені США виявили найвіддаленішу чорну діру

Вчені зі США зафіксували чорну діру на відстані 13 мільярдів світлових років від Землі.

Вона утворилася, коли вік Всесвіту становив лише 5% від нинішнього, повідомляє Новое время.

Астрономи підрахували, що маса цієї діри в 800 мільйонів разів більша за масу Сонця. Вона утворилася на зорі існування Всесвіту - приблизно через 690 мільйонів років після Великого вибуху.

Фото: Robin Dienel/Carnegie Institute of Science

"Як вона змогла зібрати таку масу менш ніж за 690 мільйонів років - це величезне питання для теорії зростання надмасивних чорних дір", - підкреслив Едуардо Банадос з університету Карнегі, який очолював дослідження.

Чорна діра, яка отримала назву J1342 + 0928, знаходиться в центрі супер-яскравого диска орбітального газу в центрі галактики, утворюючи об'єкт, відомий як квазар. Червоне зміщення цього квазара становить z = 7,54, тобто квазар випустив світло понад тринадцять мільярдів років тому.

За сучасними уявленнями, відразу після Великого вибуху, Всесвіт був свого роду темним, гарячим "первинним бульйоном" в космічних масштабах, який швидко розширюється. У міру розширення, цей "бульйон" охолоджувався, в результаті чого протони і нейтрони об'єднувалися в іонізовані атоми водню. Приблизно близько 240000-300000 років після Великого вибуху, ці атоми злилися в нейтральний водень.

За загальноприйнятою зараз моделлю розвитку Всесвіту, зірки почали з'являтися тільки через 150 мільйонів років після Великого вибуху, відповідно, чорні діри теж почали формуватися тільки після цього моменту.

З іншого боку, швидкість зростання чорної діри обмежена так званою межею Еддінгтона. Астрофізики більш детально вивчили зростання чорної діри J1342 + 0928 і з'ясували, що її "предок" мав масу не менш як тисячу мас Сонця і утворився за 65 мільйонів років після Великого вибуху. Таким чином, або в молодому Всесвіті існували масивні чорні діри, або швидкість їхнього зростання перевищувала граничну.