5 червня 1819 року народився Джон Кауч Адамс - британський математик і астроном, відомий тим, що першим відкрив Нептун.
5 червня 1977 року в продажі з'явився перший персональний комп'ютер Apple II.

Вчені відкрили взаємозалежність між рівнем інтелекту, хворобами та довголіттям

13.03.2018 19:29
Вчені відкрили взаємозалежність між рівнем інтелекту, хворобами та довголіттям
Група науковців з Единбурзького університету (Шотландія) на чолі з Яном Дірі виявила 538 генів, які пов'язані з інтелектом.

Це у 10 разів більше, ніж змогли знайти попередні науковці, пише life.pravda.com.ua.

"Інтелект – це спадкова риса. Близько 50-80% різниці в інтелекті можна пояснити генетичними факторами", – заявив керівник дослідження Девід Хілл.

У масштабному дослідженні вчені порівняли варіації ДНК більш ніж 240 тисяч людей зі всього світу.

"Давно відомо, що на розвиток інтелекту суттєво впливає довкілля та гени. Наше дослідження виявило, які саме гени відповідають за інтелект. До того ж, можливо, здоров'я та інтелект пов'язані, оскільки на них впливають одні і ті ж гени", – розповів Дірі.

Його команда виявила 538 генів, які відіграють певну роль в інтелектуальних здібностях.

На основі цього відкриття вчені з Саунтгемптонського та Гарвардського університетів протестували матеріал з британського біобанку, створеного для вивчення хвороб людини.

Вченим вдалося виявити рівень IQ незалежної групи людей лише за допомогою даних з ДНК.

Встановлено також, що наявність "інтелектуальних" генів зменшує ризик таких захворювань, як хвороба Альцгеймера, депресія, шизофренія та ожиріння, а низький рівень інтелекту в дитинстві прямо пов'язаний з більш ранньою смертю людини.

"Ми побачили, що люди з вищим рівнем пізнавальної функції мають краще фізичне та психічне здоров'я, і більшу тривалість життя", – каже Хілл.

Авторів дослідження хвилює моральний бік їхнього відкриття. Адже воно, по суті, дозволяє "моделювати" майбутню дитину на генному рівні.

Можливість вибирати ембріони на основі їх "інтелектуальних генів" може призвести до втрати розмаїття, кажуть вчені.

n