Експрес онлайн

Пошук

ТЕХНОЛОГІЇ

Хоча молодь дедалі більше обирає Instagram, загалом йому все ще далеко до Facebook, пише
Команда американських дослідників навчила штучний інтелект розпізнавати фото, які були модифіковані в графічних редакторах.

Українці встановили рекорд на змаганнях з авіамодельного спорту

26.06.2018 19:05
Українці встановили рекорд на змаганнях з авіамодельного спорту

Аспіранти Сумського державного університету Ілля Родін та Ігор Осадчий перемогли у другому етапі Кубка світу з авіамодельного спорту. Вони змагалися у класі кордових гоночних моделей –F2C.

Німецьке місто Зебніц. Сюди приїхали команди з восьми країн світу. Сучасний кордодром. Досвідчені, титуловані суперники. Карколомні польоти літачків на сталевих тросах тривали чотири дні.  У гонці стартували одразу по три екіпажі. Кожен із них робив усе , щоб   саме їхня модель якнайшвидше здолала 10 кілометрову дистанцію. Тобто – 100 кіл.

“Уявляєте, швидкість руху літачка в небі  – 200 кілометрів на годину. Свист, гул. Пілоти міцно тримають у руці сталеві троси, навантаження на м’язи – шість-сім кілограм,  і крутяться як дзиги. А ще штовхаються, заважають один одному. Не втримаєшся на ногах – все, гаплик: модель розлетиться на друзки, - пояснює Ілля Родін. -  І хоча всі гоночні моделі робимо самотужки, купуємо лише двигуни,  таке задоволення коштує недешево – не менше тисячі євро.  За останні роки цей спорт піднявся до такого рівня, що неможливо здивувати когось  технічними новинками. Натомість перемагають здебільшого ті екіпажі, які під час гонки працюють злагоджено і чітко як годинниковий механізм. Ми з Ігорем Осадчим виступаємо разом ще зі школи: вже дванадцятий рік.  Я – пілот, а він – механік”.

Ніхто навіть подумати не міг, що у фіналі разом із німецьким екіпажем змагатимуться за медалі дві українські команди. Нарешті вирішальна гонка. Завдання ще складніше - двадцятикілометрова дистанція.   

“Як свідчить практика, найбільше часу екіпажі втрачають під час двох — трьох посадок літачків для додаткової заправки пальним, - коментує Ілля Родін. – Тому ми з Ігорем на тренуваннях цю вправу відпрацювали до автоматизму. Коли він повідомляє, що вже закінчується пальне, Мерщій глушу двигуна, приземляю і скеровую модель у визначене місце. Вона рухається рівно, без підскоків, зі швидкістю не більше 100 кілометрів на годину.  Ігор правою рукою ловить літачка, а в лівою під тиском впорскує пальне.  На кожну із таких зупинок  ми витрачали на змаганні не більше двох-трьох секунд, і модель знову піднімалася в небо. У фіналі ми встановили свій особистий рекорд – 6 хвилин 30 секунд. Це був найкращий результат у вирішальній гонці”. 

Третє місце на етапі Кубка світу дісталося екіпажу у складі Дмитра Лободи, студента медичного інституту Сумського державного університету, та Андрія Жука, керівника гуртка авіамоделювання.    

Головні новини за добу — в нашій щоденній розсилці y Telegram

Володимир ІСАЄВ

 
 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

Y

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter