Астрономи знайшли найяскравіший об'єкт із "колиски" Всесвіту

10.07.2018 09:22
Астрономи знайшли найяскравіший об'єкт із "колиски" Всесвіту

Учені з Національної радіоастрономічної обсерваторії в США виявили найяскравіший об'єкт в ранньому Всесвіті - це квазар, який знаходиться в 13 млрд світлових років від Землі.

Цей квазар утворився, коли вік Всесвіту становив лише сім відсотків від нинішнього, пише Science Alert.

Для квазарів характерні струмені плазми, які вириваються з його центру. Вони добре помітні в радіочастотному спектрі. Саме цей сигнал виходив з виявленого квазара під назвою PSO J352.4034-15.3373 (P352-15 для стислості), який був виявлений радіотелескопом Very Long Baseline Array. У нього, як і у більшості квазарів, дві таких струменя плазми.

Світло квазарів можна використовувати для вивчення міжгалактичного середовища. Це пов'язано з тим, що водень змінює спектр світла в своїй довгій подорожі на Землю.

"Ми бачимо об'єкт P352-15, який з'явився, коли Всесвіту було менше мільярда років. Це було в кінці періоду, коли перші зірки і галактики повторно іонизували нейтральні атоми водню, які пронизували міжгалактичний простір. Подальші спостереження можуть дозволити нам використовувати цей квазар в якості фону для вимірювання кількості нейтрального водню в той час", - сказав астрофізик Кріс Каріллі з Національної радіоастрономічної обсерваторії.

Велика відстань між P352-15 і Землею поки не дозволяє визначити масу і розміри пов'язаної з нею галактики, проте вже зараз, як відзначають вчені, можна говорити, що P352-15 є найяскравішим джерелом радіохвиль в юному Всесвіті, потужність якого в десятки разів вища, ніж у всіх інших об'єктів, відомих астрономам.

n