Спеціалісти NASA виявили на Марсі велетенських 100-метрових "павуків"

16.07.2018 17:08
Спеціалісти NASA виявили на Марсі велетенських 100-метрових "павуків"

Камера HiRISE апарату Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) сфотографувала на Південному полюсі Марсі утворення, що нагадують велетенських павуків.

Як пояснюють в NASA, звісно, вони не справжні. Це - "araneiform terrain", павукоподібні кургани, які утворюються з сухого льоду Марсу, який нагрівається під сонячними променями.

"Сухий лід на Марсі - це зовсім не заморожена вода, як на Землі, - пояснює Експрес-онлайн Анатолій Відьмаченко, вчений-астроном, спеціаліст по планетарних системах. - Це заморожений двуокис вуглецю, який не переходить у рiдкий стан, а лише випаровується. Адже атмосфера Марсу на 95% складається з вуглекислого газу - для порiвняння, в атмосферi Землi його лише 0,04%".

Власне, сухий лід, зігріваючись, перетворюється з твердої форми не на воду, а на газ, який потрапляє у пастку під поверхнею. З часом уловлений вуглекислий газ утворює тиск, який у кінцевому підсумку пробиває лід у вигляді пилового струменя.

Газ викидається в атмосферу, а більш темний пил осідає навколо вентиляційного отвору або трансформується вітром у вигляді смуг. Таким чином і утворюються марсіанські "павуки". До слова: кожен такий "павук" має діаметр близько 100 метрів.

Головні новини за добу – в нашій щоденній розсилці y Telegram