Астрономи відкрили одразу 12 нових супутників Юпітера

18.07.2018 07:55
Астрономи відкрили одразу 12 нових супутників Юпітера

Астрономи відкрили 12 нових супутників Юпітера в рамках пошуків дев’ятої планети Сонячної системи. Тепер загальна кількість відомих небесних тіл в гравітаційному «полоні» газового гіганта зросла до 79 штук.

Всі нововідкриті тіла мають малі розміри, повідомляється на сайті Інституту Карнегі, – повідомляє news.enovosty.com.

Юпітер є рекордсменом за кількістю відомих супутників серед всіх тіл Сонячної системи. Друге місце займає Сатурн з 62 відомими супутниками, потім крижані гіганти Уран (27), Нептун (14), а також карликова планета Плутон (5). Крім цього двома супутниками володіють близько десятка астероїдів і Марс, а наявністю одного супутника можуть похвалитися більш сотні тіл Сонячної Системи.

Близько 40 супутників Юпітера було відкрито групою астрономів на чолі зі Скоттом Шеппардом в 2001-2004 роках. У 2016-2017 роках вчені досліджували ділянку неба, в якій теоретично могла перебувати «Планета Х» за допомогою одного з 6,5-метрових Магелланових телескопів і ряду інших астрономічних інструментів. За збігом, Юпітер виявився поблизу ділянки огляду, і їм вдалося відкрити два його раніше невідомих супутника.

У новій ж роботі астрономи повідомляють про 12 нових об’єктів, відкритих навесні 2017 року за допомогою 4-метрового телескопа імені Віктора Бланко в Чилі. Щоб підтвердити відкриття, проводилися спостереження на декількох наземних телескопах, наприклад 8-метрових «Джеміні» і «Субару», що дозволило прорахувати їх орбіти.

Дев’ять нових супутників є частиною віддаленого від планети зовнішнього рою, який рухається в ретроградному напрямку (тобто напрямок руху орбітою не збігається з напрямком обертання Юпітера). Цей рій включає в себе щонайменше три різні угруповання супутників, які вважаються залишками трьох більших тіл, зруйнованих в ході зіткнень з астероїдами, кометами або іншими супутниками, і роблять один оборот навколо планети за приблизно два роки.

Два інших супутника є частиною більш близького, внутрішнього угруповання, яке рухається в проградному напрямку, здійснюючи один оборот навколо Юпітера за менш ніж один рік, і також можуть бути фрагментами більшого тіла.

Один із супутників отримав ім’я «Валетудо» і може вважатися найменшим (діаметр менше одного кілометра) серед відомих на сьогоднішній день супутників Юпітера. Він рухається в зустрічному напрямку щодо зовнішньої ретроградної групи супутників, перетинаючи їх орбіти .

n