Працівник NASA, який нюхає все, що відправляють у космос, розповів про свою роботу

16.08.2018 14:35
Виявляється, в NASA є чоловік, офіційна робота якого полягає в тому, щоби нюхати все, що летить в космос.

– Я працюю хімічним фахівцем в NASA вже 44 роки. Але моя додаткове завдання – перевіряти запахи всіх предметів, які будуть перебувати в жилому відсіку МКС. Неприємні і дратівливі аромати можуть знижувати продуктивність роботи астронавтів і ставити виконання їх завдань під загрозу. От ви би хотіли на кілька місяців залишитися в одному приміщенні з річчю, що жахливо пахне? – розповів Джордж Олдріч, повідомляє Платформа з посиланням на іноземне медіа.

У NASA його називають по-різному: Космічний нюхач, Ніздрідамус, NASA-ніс, Нюхальний Майстер. Але сам співробітник космічного агентства вважає за краще «нюхонавт». Загалом в агенції такою роботою займаються п’ять осіб, а тест проводиться з закритими очима, щоб не впливати на результат. В агенції навіть є рейтинг для визначення «неприємності» запаху – від 0 до 4 балів. І якщо якась річ перевищує 2,5, її не допускають до польоту.

«Нюхальний» підрозділ з’явилося в NASA після трагедії 27 січня 1967 року. Тоді під час тренування місії Apollo-Saturn в прототипі космічного корабля від пожежі загинули три астронавти. «Тоді стали обов’язковими ретельні перевірки кораблів. Тест номер один був на займистість, номер шість – на запахи», – пояснив Олдріч.

– У нас були і похибки, – поділився нюхонавт. – Наприклад, з ременями на липучках. Разом вони пройшли тест, але коли в космосі один з астронавтів відкрив ремінь, запах був жахливий. Ми провели ще один тест, і виявилося, що одна половинка липучки смерділа на 3,6 бали, а друга – на 3,8.

За всю свою роботу фахівець провів вже більше 800 «нюхальних» місій.

Якщо у Вас не відображаються фото чи відео, перейдіть, будь ласка, до повної версії сайту