Вчені виявили новий тип оптичного явища, яке раніше вважали полярним сяйвом (відео)

21.08.2018 19:21
Тонкі стрічки фіолетового та білого кольору в нічному небі під назвою STEVE раніше вважали полярним сяйвом, але виявилося, що це зовсім інакше явище До такого висновка Прийшли астрономи з Американського географічного союзу, передає Еспресо з посиланням на EurekAlert.

Полярні сяйва виникають, коли електрони і протони з магнітосфері Землі опускаються в іоносферу - область зарядженості частинок у верхній атмосфері. Там електрони й протони порушуються и випускають світло різних кольорів, найчастіше зелений, червоний і синій.

Такі явища при правильних умовах перегляду та відсутності хмар видно щоночі. Але тонкі світлі стрічки STEVE видно тільки кілька разів на рік і лише ближче до екватора, тоді як полярне сяйво можна побачити тільки в північних широтах.

Вчені звернули увагу на це в 2016 році, і під керівництвом астрофізика Білла Галлардо-Лакорта вивчили знімки STEVE із супутників і наземних лабораторій. Вони помітили, що в місці виникнення явища через іоносферу проходить потік швидко рухомих іонів та електронів.

Однак аналіз знімків над Східною Канадою 28 березня 2008 року показав, що потік заряджених частинок, що стікаються до іоносфери, під час явища був відсутній. Це означає, що STEVE, ймовірно, створюється абсолютно іншим механізмом.

"Наш головний висновок полягає в тому, що STEVE не є полярним сяйвом. Зараз ми дуже мало знаємо про це явище - і це добре. Шукати причини виникнення раніше невідомого явища завжди дуже цікаво", - каже Білл Галлардо-Лакорт.

V