Астрономи виявили об’єкт, що рухається з надсвітловою швидкістю

06.09.2018 23:01

Астрономи виявили струмінь частинок, який утворився під час події GW170817 – зіткнення і злиття двох нейтронних зірок, яке було зареєстровано в серпні 2017 року. Хоча її власна швидкість лише трохи менша за швидкість світла, для спостерігачів на Землі виникає ілюзія, що джет переміщається в чотири рази швидше за світло. Про це повідомляється в прес-релізі EurekAlert!, пише Лента.ру.

Спостереження проводилися за допомогою радіоінтерферометра Very Long Baseline Array (VLBA) – антенної решітки з наддовгими базами, що складається з 10 радіотелескопів. Через 75 днів після злиття нейтронних зірок вчені виявили область, яка випускає радіовипромінювання, і вона переміщалася настільки швидко, що її можна було пояснити джетом – надшвидким струменем плазми.

За словами вчених, струмінь дуже вузький, він відхиляється лише на 20 градусів від лінії, що з’єднує нейтронні зірки і Землю. Невеликий кут є причиною ілюзії надсвітлового руху, проте справжня швидкість джета дуже висока і становить понад 97 відсотків швидкості світла.