Експрес онлайн

Пошук

ТЕХНОЛОГІЇ

Хоча молодь дедалі більше обирає Instagram, загалом йому все ще далеко до Facebook, пише
Команда американських дослідників навчила штучний інтелект розпізнавати фото, які були модифіковані в графічних редакторах.

Чого тільки не придумають спортсмени-велосипедисти, аби перемогти: найцікавіше про механічний допінг

05.04.2018 12:00
Чого тільки не придумають спортсмени-велосипедисти, аби перемогти: найцікавіше про механічний допінг
"В раму велосипеда вмонтовують двигун, а в пляшку з водою, що кріпиться на рамі, — батарею, яка його живить".
Останнім часом у велоспорті почастішали випадки підстав. Нечесні гонщики вмонтовують у свої велосипеди приховані двигуни й таким чином отримують перевагу над суперниками, пише газета Експрес.
 
"Проблема справді існує, — каже "Експресу" генеральний директор федерації велоспорту України Олег Ярошенко. — Пригадую, на одному великому змаганні стався завал, у який потрапило приблизно 20 гонщиків. Камера відзняла, як заднє колесо велосипеда, що лежав на асфальті, продовжувало крутитися на великих обертах. А коли спортсмен намагався поставити велосипед на колеса, транспорт від нього втікав".
 
Після цього випадку за гонщиками почали прискіпливіше стежити, камери фіксували, як задні колеса спортивних велосипедів на слизькій дорозі пробуксовували, коли гонщик не тиснув на педалі. Більш прискіпливі стали використовувати тепловізори, які фіксували, чи виділяється тепло від рами велосипеда. Якщо так, то це серйозна підстава вважати, що в раму вмонтовано двигун.
 
"Чув, що в раму велосипеда вмонтовують двигун, а в пляшку з водою, що кріпиться на рамі, — батарею, яка його живить. Така конструкція може давати спортсмену до 40% переваги при підйомах угору, — додає головний тренер збірної України з велоспорту Ігор Ткаченко. — Велосипеди наших спортсменів вже неодноразово перевіряли на наявність технологічного допінгу, але нічого не знаходили".
 
"Бо нашпигувати спортивний велосипед допінгом так, щоби це не було помітно, можуть хіба що в спеціальних лабораторіях, — продовжує Олег Ярошенко. — Вони для нас недоступні. Вартість такої процедури надто висока".
 
Сам електродвигун, який можна сховати у раму велосипеда, вартує десять тисяч доларів. Додайте вартість батареї та роботу механіка. 
 
Одна з новинок "технодопінгу" — електромагнітні колеса. У заднє колесо велосипеда вмонтовують декілька магнітів, а котушка під сидінням генерує індукційну електрорушійну силу, додаючи атлету 60 Вт потужності. Електромагнітне поле контролюється через активатор завдяки Bluetooth. Прилад може вмикатися автоматично, залежно від пульсу гонщика. Така штука вартує 50 — 200 тисяч євро, її тепловізор не помітить, бо від двигуна не виділяється тепло.
 
Саме тому UCI вирішив вдатися до рентгену, який повністю перевірить велосипед. Якщо апарат виявить технологічні махінації, гонщика дискваліфікують мінімум на шість місяців і оштрафують на суму від 20 до 200 тисяч доларів. А команду, за яку виступає такий спортсмен, оштрафують на суму від 100 тисяч до одного мільйона доларів.
 
Більше цікавих новин читайте у свіжому номері газети "Експрес"
 
Головні новини за добу — в нашій щоденній розсилці y Telegram
 
Максим КАЧУРІВСЬКИЙ
 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

Y

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter