Експрес онлайн

Пошук

ТЕХНОЛОГІЇ

Хоча молодь дедалі більше обирає Instagram, загалом йому все ще далеко до Facebook, пише
Команда американських дослідників навчила штучний інтелект розпізнавати фото, які були модифіковані в графічних редакторах.

Аероплани майбутнього: в Іспанії презентували проект новинки

30.05.2016 08:59
Аероплани майбутнього: в Іспанії презентували проект новинки
Зможе долетіти з Парижа до Нью-Йорка менше ніж за три години

Аероплани майбутнього стануть одним з найчистіших і найбільш швидкісних видів транспорту, пише газета "Експрес".

Днями в Іспанії презентували проект одного з таких літаків -- "Flash Falcon". Його дизайнер, іспанський інженер Оскар Вайналс, презентує свою розробку як малотоксичний вид транспорту, обладнаний електродвигунами. На борту зможе вміститися до 250 пасажирів.

За задумом Оскара Вайналса, "Flash Falcon" завдяки надзвуковому двигуну в подальшому зможе долетіти з Парижа до Нью-Йорка менше ніж за три години, а якщо потрібно -- неперервно летіти впродовж року. Крім того, "Flash Falcon" буде здатний злітати й сідати вертикально, майже як гелікоптер, а кабіна пілотів буде оснащена голографічними вікнами-екранами.

Через 20 років, за прогнозом фахівців, саме такі фантастичні лайнери стануть звичним пасажирським транспортом. Існують і менш фантастичні проекти електролітаків.

-- У чому перевага цього виду авіатранспорту?

-- Електролітаки не поширюють шкідливих викидів -- продуктів згорання пального, не забруднюють атмосферу, а ця проблема у наш час стоїть надзвичайно гостро, -- каже професор Микола Кулик, завідувач кафедри авіаційних двигунів Навчально-наукового аерокосмічного інституту. -- Крім того, електричні літаки мають низький рівень шуму та дешевші в експлуатації, електродвигуни дають більше можливостей для маневрування.

Перший повноцінний, хоч і малогабаритний, лише двомісний, серійний електролітак з'явився на ринку наприкінці 2000-х років. Він заряджався від звичайної розетки за три-чотири години і здатний був пролетіти до двох годин до нового підзаряджування з невисокою швидкістю.

А рекорд швидкості (250 км/годину) для електролітаків був зафікований 2009 року в Турині, на авіасалоні FAI World Air Games -- поставив його  пілот двомісного літака "Pioneer Alpi 300". Тож ще потрібен буде час, щоби сконструювати елетролітак, який не дуже поступався б за швидкістю звичайним. Наприклад, сучасний "Boeing" розвиває швидкість до 910 км/годину і може прийняти на борт кількасот пасажирів. Конструкторам потрібно буде поміркувати і над складнішою механізацією крил, вантажопідйомністю, місткістю тощо.

-- Електромобілі -- вже давно не сенсація. Що не давало сконструювати пасажирські елетролітаки раніше?

-- Прототипи сучасних електролітаків з'явилися навіть раніше, ніж перші електромобілі, ще наприкінці XIX століття. Але швидко набули масового поширення бензинові двигуни, це пригальмувало еволюцію електричних. Лише на початку 1970-х років з'явився австрійський модифікований електролітак. Щоправда, він протримався у повітрі лише 14 хвилин.

Ситуація кардинально змінилася у середині 2000-х, коли великі компанії зацікавилися розробками в галузі альтернативної авіації. Сприяло цьому підвищення вимог до захисту довкілля, поява новин легких, але міцних матеріалів -- вони є рушієм прогресу в авіабудуванні. Але нині, як і десятиліття тому, появу нових конструкцій електролітаків гальмує одна проблема: навіть найдосконаліші електроакумулятори дуже відстають за щільністю енергії, що запасається, від енергоустановок на звичному авіапальному.

Проблема й у вазі акумулятора. Якщо дальність руху наземного транспорту можна нарощувати шляхом нарощування маси акумулятора, то літак повинен бути легким, щоб не втратити політні властивості. Тож авіаконструкторам потрібно побороти проблему, як надмірно швидкого витрачання резерву батарей, так і їх надмірної ваги.

-- Тож чи є майбутнє у елетролітаків?

-- Майбутнє -- за гібридами. Наприклад, електролітаки із сонячними батареями завдяки енергії Сонця зможуть літати необмежено довго. Як  відомо, прототип таких лайнерів, літак "Solar Impulse", який спроектував швейцарець Бертран Пікар, цього року розпочав фінальний етап свого навколосвітньго польоту.

Перевага конструкції "Solar Impulse" у тому, що електроенергію для нього постійно виробляють сонячні батареї, які використовується для живлення чотирьох електродвигунів і заряджання акумулятора. Власне кажучи, лайнер сам продукує електрику й завдяки цьому може літати необмежено.

Перспективні й водневі двигуни, адже вони продуктивні та не забруднюють атмосфери. Для літаків це надзвичайно важливий чинник.

-- Коли ці екзотичні, здавалося б, лайнери витіснять з неба звичні літаки?

-- Це може статися уже невдовзі, адже літакобудування еволюціонує надзвичайно швидко. Перший політ піонерів-авіаторів братів Райт на їхньому легендарному "Флаєрі" відбувся у 1903 році, а вже у 1947-му американський "Bell X-1" уперше подолав звуковий бар'єр. Тож менш ніж за 50 років небо над нашими головами може стати геть іншим.

Ірина КОНТОРСЬКИХ

Фото topgeek.com.ua
 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter